inkieenbobbibear.reismee.nl

142 dagen, 5 uur, 30 minuten en 40 seconden...

Lieve allemaal,

Mijn ‘countdownapp’ leert mij dat het nog 142 dagen, 5 uur, 30 minuten en 40 seconden duurt voordat ik naar het mooie project Bobbi Bear in Zuid-Afrika mag! Whiiiiiiiiiii! Super mooi vooruitzicht. Het klinkt misschien ver weg, maar ik weet hoe snel de tijd gaat, dus voor je het weet, is het zover. ?

Bedankt bedankt bedankt!
Iedereen die al een donatie heeft gedaan en ik ben vergeten te bedanken en iedereen die ik al bedankt heb, nogmaals: super bedankt! Voor elke donatie ben ik even dankbaar. Echter 1 donatie heeft me diep geraakt. Elin, de dochter van vrienden, kwam op de verjaardag van haar ouders naar me toe met een zakje met geld. Ze vertelde dat ze druk had geknutseld en dat heeft verkocht voor de kinderen in Afrika. Te lief! Te lief! Hoe mooi dat zo’n klein meisje van 6 jaar, zelf met een idee komt om de kinderen te helpen die het minder hebben. Vertederend to the max! En dat belooft wat! Een inborst waar je u tegen zegt. Dankbaar…

Info over het project Bobbi Bear
Het project waar ik heen ga, is Bobbi Bear in Durban, Zuid-Afrika. Zij vangen kinderen vanaf een paar weken op die uit een situatie van seksueel misbruik komen, wat een vreselijk groot probleem is in Zuid-Afrika. De kinderen krijgen een beer, schoon onderbroekje, zakdoekjes, wat drinken. Omdat het erg lastig is voor kinderen om te vertellen wat er is gebeurd, kunnen ze het middels de beer aangeven. Naast dat zij een veilige haven bieden aan de kinderen, voeren zij samen met de overheid rechtzaken tegen de daders en zorgen dat de kinderen in een veilige omgeving op kunnen groeien. Daarnaast geven ze ook voorlichting over seksueel misbruik. Zie hieronder de link naar Bobbi bear, als je het interessant vindt om er meer over te lezen. http://www.bobbibear.org.za/index.html. Vaak denken wij als westerlingen te weten hoe het in bijvoorbeeld Zuid-Afrika beter kan. Echter daarbij verliezen we weleens uit het oog dat onze definitie van geluk, waardering van tevredenheid en dankbaarheid heel anders is dan het daar is en schieten daarmee totaal ons doel voorbij. Echter, kindermisbruik valt nooit goed te praten. Waar dan ook, welk land, welke cultuur. Dit is dus een project waar ik volledig achter sta!

Ticket
En ja, het ticket is geboekt! Ik vertrek op 10 december naar Amanzimtoti in Zuid-Afrika. Dat ligt vlakbij Durban, in het oosten van Zuid-Afrika. 15 januari vlieg ik weer terug, maar daar denk ik nog even niet aan..

Bananenbroden
En hoe gaat het met de bananenbroden? De bananenbroden vliegen er uit als een malle. Inmiddels heb ik er 15 mogen bakken. Ik krijg ook verzoekjes voor bananenbroden van mensen buiten Zwolle, maar dat lukt niet helaas. Volgende week staan er wederom 4 in bestelling. Super tof!

Nieuwe handel!
Ennnnnnnnnnnnnn er is nieuws! Rapapaaaaaaaa rapapaaaaaa… de alom bekende en geroemde appeltaart van mijn moeder, Ria Bekkerrrrrrrr kun je vanaf heden ook bestellen! Ja, ja, ze zijn nu ook te koop! Zie hieronder de beschikbare varianten.

1) De traditionele Ria Bekker-van der Grind appeltaart.
2) De gezondere en minstens zo lekkere havermoutappeltaart.
3) De apfelkuchen met appel en noten. Een soort plaattaart.
4) De appelcake.
5) De appelkruimeltaart.

Alle taarten zijn 15 euro per stuk en in overleg met de bakster kunnen deze, net als het bananenbrood, afgehaald worden.
• Je kunt je gewenste bestelling naar mij sturen per mail, app of post.
• Een nummer is genoeg met daarbij de datum waarop je deze graag wilt ontvangen.
• Ik zal in overleg met de bakster gaan of de datum haalbaar is en vervolgens wordt het bakproces in gang gezet.

LET OP: Alle baksels dienen zelf afgehaald te worden. Mocht dit niet mogelijk zijn, is in overleg altijd wel iets te regelen.
Mijn moeder is nu nog aan het genieten van een welverdiende vakantie en vanaf 30 juli a.s. is zij bakklaar! De eerste bestellingen zijn al gedaan en de eerste taart is voor haar vakantie zelfs al gebakken.

Baksels en donaties
Het speciale bankrekeningnummer voor Afrika is: NL84RABO0153890886 t.n.v. I.A. Bekker dit is zowel voor de baksels als de donaties.

Tot een volgende blogkeer!!

Dikke knussen

Inge

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!