inkieenbobbibear.reismee.nl

Geraakt

Hi,

Daar is ie dan.. de laatste volle dag in Zuid-Afrika. Wat een rijke ervaring was en is dit!
Ik heb zoveel mogen zien en ervaren van het prachtige Zuid-Afrika en tegelijkertijd zoveel poep gezien hier. Zoals mijn moeder zegt, gaat het hier met mensen uit de onderkant van de samenleving. En wat ben ik hier diep geraaktop alle mogelijke manieren…...


Het raakt me dat als je hier geboren bent, je kansen en mogelijkheden in het leven zo anders zijn dan die van ons in Nederland.


Het raakt me als de Zuhlu mensen gaan zingen. Kippenvel!


Het raakt me hoe verbonden de mensen hier zijn en voor elkaar en elkaars kinderen zorgen.


Het raakt me dat veel kinderen toch kind kunnen zijn.


Het raakt me dat ouders niet goed op hun kind letten. Buiten spelen hier is anders dan buiten spelen bij ons. Een aunty vertelde me dat 8 van de 10 kinderen hier verkracht worden.


Het raakt me als je zo’n kwetsbaar mooi en lief wezentje ziet dat vertelt dat hij of zij verkracht is. Respect dat ze het vertellen en verdrietig om hun pijn te voelen.


Het raakt me als zo’n klein schatje schaterlacht.


Het raakt me als ik de gedrevenheid en passie en de vechtlust voor de kinderen van de aunties zie.


Het raakt me als ik weet dat ze soms geen eten hebben.


Het raakt me als een kindje me aunty noemt.


Het raakt me als ik dikke knuffels krijg en mag geven aan een kindje of een aunty.


Het raakt me hoe prachtig de flora en fauna hier is. Wauwie!

Het raakt me hoe slecht de conditie is van de ziekenhuizen.

Het raakt me dat mensen hier delen, hoe weinig ze ook hebben.


Het raakt me en ik vind het zo oneerlijk dat ik terugga naar Nederland wat een prachtig land is en ik hier iedereen gevoelsmatig achterlaat met alle problematiek van dien.


Het raakt me dat je zonder dat je elkaars taal spreekt je toch kunt communiceren en je zo verbonden kunt voelen.


En tot slot.. lieve K, jij hebt me zo diep geraakt. Toen je werd gebracht door de politie, was je al snel op je gemak op mijn arm, je hoofdje rustend op mijn schouder. Jij en ik hadden meteen een klik. 5 dagen mocht ik voor je zorgen, dikke lol met je hebben, met je spelen, je in slaap sussen, knuffels uitwisselen en je laten zien wat liefde is en je laten voelen dat je dat waard bent. Wat heb ik veel van je mogen ontvangen en mogen geven.
Na 5 dagen ging je naar een kindertehuis. Jij wilde mij niet loslaten toen je besefte dat ik niet met je meeging en ik jou stiekem ook niet, maar ik wist dat je naar een okeeje permanente plek ging met je 2 broertjes, dus heb je met een lach van me los laten trekken en blij gezwaaid, terwijl jij volledig in paniek wegreed. Uit het zicht kon ik mijn lach verruilen voor dikke tranen.
Bedankt lieve K. en ik wens jou en alle kinderen de hele wereld en om te beginnen een veilige omgeving waar jullie liefdevol kunnen opgroeien en kind kunnen zijn.


Iedereen bedankt voor de financiële bijdrage en lieve en leuke reacties.


Ik ga deze laatste volle dag nog even maximaal genieten (in de zon) en alles absorberen van dit intense land.


Dikke knuffels
Inge





Reacties

Reacties

Jeanet

Dat klinkt als een bijzondere en mooie ervaring, Inge. goede thuisreis! Warme groet van Jeanet

Paula

Tranen in mijn ogen.... goeie reis terug???

Myrthe

Met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal. Geniet van je laatste dag!

Nasia

Zo mooi helder en liefdevol en zeker ontroetend geschreven lieve Inge. Respect voor jou. Goede reis liefs

Tanja

Wauw ing!!!!! Je bent geweldig! Je zal door velen maar zeker door K nooit vergeten worden. Geniet vandaag nog en veilige reis terug.

Thea Bekker

Lieve Inge, wat een ontroerende en ook intense bericht. Ik snap jou gevoel helemaal over dat jij alles achterlaat en weer naar Nederland gaat
Maar bedenk lieve Inge, in die korte tijd daar, heb je zo veel mooie dingen mogen geven, jou aandacht en jou liefde voor deze mensen, daar kan geen geld of rijkdom tegen op.
Ik ben zo ongelooflijk trots op jou en alle andere mensen die daar zo hun best doen voor hun medemens
Geniet nog even en heb een safe flight home.
Dikke zoenen Thea

Karin

Wat is het leven dan oneerlijk.... potverdikke...
Je bericht heeft me tot tranen geroerd en ik vind het zo knap van jullie allemaal door jullie zo in te zetten voor de zwaksten van de samenleving.
Mooi en puur mens ben je!

Geniet nog even en een goede reis!
Kus

Marietje van den Belt

Goede reis terug en bedakt voor je verhalen.

Petra

En jij raakt mij, met je verhaal erover! Dank voor het delen, dank voor het meekijken door jouw ogen en meevoelen met jouw hart. Met gepaste schaamte besef ik hoe dankbaar ik hier in Nederland mag zijn.
Goede terugreis kanjer!

Marian

Dank je, Inge! Dat ik met je mee mocht reizen, mee mocht beleven en voelen!!! Alle liefs.

Gabrielle

Geraakt....door jouw woorden, jouw ervaringen, jouw doorzettingsvermogen en jouw liefde en inzet voor die kinderen....

Trots op zo een knap, lief en warm mens!

Zal vast dubbel zijn om thuis te zijn! ???

Amber

Prachtig Inge!

Inge Bekker

Wat lief! Dankjulliewel allemaal. ❤❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!